АДАПТАЦІЯ СТУДЕНТІВ ПЕРШОКУРСНИКІВ ДО УМОВ НАВЧАННЯ В КОЛЕДЖІ

Навчання у вищому закладі освіти для сучасної молодої людини один з найважливіших періодів її життєдіяльності, особистісного зростання та становлення як фахівця з вищою освітою. Протягом навчання у ВНЗ, молода людина проходить через кілька етапів соціалізації. Визначальним серед них є етап адаптації до нової соціальної ситуації розвитку, тобто - перший курс (семестр). Від того, які механізми пристосування та життєдіяльності в нових умовах будуть обрані і закріплені особистістю, залежить стиль і результативність майбутньої професійної самореалізації людини.

На початку навчання студент повинен перестати бути школярем, а до закінчення навчання - перестати бути студентом.

З метою виявлення особливостей адаптації студентів-першокурсників мною було здійснено вивчення адаптаційних процесів у студентів 1-го курсу коледжу. Дослідженням було охоплено 110 студентів першого курсу. У якості основного методу було обрано анонімне анкетування.

Труднощі, з якими зіткнулись студенти першого курсу, в основному були пов’язані з дидактичною адаптацією студентів, а саме: адаптація до вимог викладачів, освоєння нової системи навчання, великий обсяг самостійної роботи, відведення невеликої кількості годин на виконання великого обсягу роботи, але були і такі студенти, які серед труднощів, з якими їм довелось зіткнутися називали: процес внутрішньої інтеграції (об’єднання) групи студентів-першокурсників та інтеграцію цієї групи зі студентським оточенням.

Серед якостей особистості викладачі, які студенти оцінюють найвище, вони називають: доброзичливість, обізнаність, вибагливість, почуття гумору, комунікабельність, розуміння, справедливість, професіоналізм, взаєморозуміння, підтримка, доброта, вміння спілкуватись з аудиторією тощо.

Серед побажань, які залишили першокурсники для викладачів, необхідно назвати такі: не бути дуже суворими, індивідуальний підхід до студентів, більш доступніше викладати навчальний матеріал, справедливо оцінювати результати праці студентів, намагатися зацікавити студентів своїм предметом, більш уважніше ставитись до студентів, розуміти труднощі першокурсників, поважати думку студентів, більше уваги приділяти фізичному розвитку та рівню навантаження студентів, виявляти толерантність та доброзичливість, та інші.

В рамках адаптаційної програми також був проведений триденний тренінг «Я – вчора, Я- сьогодні», в якому брали участь студенти груп 1 курсу: АН161, ЕН161 та МН161. Використані вправи: «Знайомство», «Асоціації», «Вільний стілець», «Намалюй свою групу». Студенти проявляли активність, зацікавленість і виявили бажання надалі продовжувати цю роботу.

Таким чином, проаналізувавши результати анкетування та оцінивши роботу студентів на тренінгу, можна зазначити, що процес адаптації першокурсників Ніжинського агротехнічного коледжу відбувся.

Ірина Савченко

ПРИЙМАЛЬНА КОМІСІЯ 

16600, Чернігівська обл.,
м. Ніжин, вул. Шевченка, 26

Тел: +38 (04631) 7-51-34
E-mail: nfk_nubip_vstup@ukr.net

 

АДМІНІСТРАЦІЯ

16600, Чернігівська обл.,
м. Ніжин, вул. Шевченка, 26

ел: +38 (04631) 7-51-36
E-mail: natims@i.ua

 

ПРИЄДНУЙТЕСЯ ДО НАС

 

111 111 111 111 111 111