Саме таке завдання стоїть перед усім колективом Ніжинського агротехнічного коледжу. Вже більше місяця освітній процес повністю підлаштований під умови карантину, але навчання у коледжі не зупиняється. В дистанційному режимі тривають заняття як із загальноосвітніх, так і фахових дисциплін.
В коледжі 90% дисциплін навчальних планів усіх спеціальностей забезпечені електронними навчальними курсами на базі платформи Moodle, які містять лекції, інструкції для виконання лабораторних і практичних робіт, навчальні презентації та відеоматеріали, посилання на інформаційні джерела, он-лайн тестування та інші ресурси, що дають можливість повноцінно проводити переважну кількість навчальних занять, самостійну роботу студентів та контрольні заходи. Саме цей ресурс і забезпечив основу проведення дистанційного навчання.
З метою забезпечення зворотнього зв’язку зі студентами активно використовуються електронні платформи Skype, Cisco Webex Meteengs та Zoom. Для студентів, які мають низьку якість інтернет-зв’язку, встановлено інші канали комунікації (через особисту електронну пошту, різного роду месенджерах Viber, Telegram, WhatApp тощо).
Також вже звично, що не тільки навчальні заняття, але й засідання адміністративних, навчально-методичних рад та інші наради проходять у дистанційному режимі. Найважливіші питання, які вирішуються адміністрацією коледжу, пов’язані з життєдіяльністю колективу, а саме: аналіз проведення лекційних та практичних робіт в умовах карантину, прогнозовані результати завершення весняного семестру, організація навчальних і виробничих практик в дистанційному режимі.
Керівництвом закладу постійно проводиться моніторинг дистанційної роботи викладачів із студентами. Хоча можна відмітити, що деякі студенти не мають доступу до електронних навчальних ресурсів, тому вкрай важливо активізувати роботу з такими студентами за допомогою інших методів проведення дистанційних занять. Під час проведення засідань адміністративних рад директор Олена Литовченко акцентує увагу керівників структурних підрозділів в, першу чергу, на питаннях підготовки до літньої заліково-екзаменаційної сесії та організації роботи екзаменаційних комісій, захистів дипломних проектів бакалаврів і молодших спеціалістів за дистанційними технологіями.
Так, обставини змушують до навчання у незвичному режимі. Наскільки це ефективно – питання часу. Дистанційно навчатись, безумовно, можна, продуктивно й ефективно. Однак, не вистачає живого спілкування між студентами, безпосередньої роботи студентів в аудиторії, комунікації студентів з викладачами. Є лише сподівання, що все згодом налагодиться! Головне – вчасно та успішно здати сесію.
Найближчі роки колективу коледжу доведеться жити з тими обставинами, які склалися. Ми не маємо права чекати склавши руки, що «завтра» закінчиться карантин і все стане на свої місця. Заклад має розвиватися і рухатися вперед разом із тим, що нам пропонує світ. При цьому, освітній процес буде продовжувати зберігати соціальну дистанцію, максимально використовуватимуться у вивченні теоретичного матеріалу дистанційні технології, а для практичних (лабораторних) занять необхідно створювати індивідуальні навчальні місця. Над цим вже зараз повинні замислюватися завідувач кафедри та голови циклових комісій, педагогічні працівники.
Окрім навчальної діяльності педагогічні працівники активно використовують час карантину для підвищення свого фахового рівня, плідно працюючи над розробкою навчально-методичних посібників та рекомендацій, наповненням навчальної платформи Moodle, написанням статей та беруть участь у різноманітних вебінарах і наукових конференціях. Так, до речі, за спільної ініціативи ННІ неперервної освіти та туризму і факультету інформаційних технологій НУБІП України в період з 21 квітня по 05 травня 2020 року он-лайн проводиться серія вебінарів в межах курсів підвищення кваліфікації «Інформаційне і телекомунікаційне забезпечення навчального процесу. Інструменти дистанційного навчання», учасниками яких є викладачі нашого закладу.
То ж, час на місці не стоїть, і ми рухаємось далі. Тому бажаємо всім натхнення, плідного навчання і, головне, міцного здоров’я!
Тетяна Шеїн,
заступник директора з навчально-виховної роботи