05 листопада 2024 року викладачем циклової комісії загальноосвітніх дисциплін ВСП «Ніжинський фаховий коледж» Оксаною Кулик для студентів першого курсу спеціальності «Облік і оподаткування» групи ОН241 було проведено відкрите заняття з дисципліни «Математика» на тему «Побудова графіків тригонометричних функцій засобам програми Microsoft Excel».
Заняття стало захопливим та ефективним досвідом як для студентів, так і самого викладача, адже використання Excel для вивчення тригонометрії виявилося нестандартним підходом, який додав заняттю динаміки, інтересу й новизни, дозволяючи в інтерактивній формі закріпити знання з даної теми.
Замість традиційних методів увагу було зосереджено на практичному використанні Excel, що допомогло студентам краще засвоїти навчальний матеріал. Вони самостійно будували графіки синуса, косинуса та тангенса, експериментували зі зміною параметрів і візуалізували результати. Це сприяло глибшому розумінню властивостей таких функцій як періодичність, амплітуда, симетрія та розривність графіків.
Позитивним моментом було те, що протягом заняття студенти могли працювати у власному темпі, а програмні засоби Excel забезпечили наочність і простоту побудови графіків. Завдяки такому формату студенти не тільки краще засвоїли математичні поняття, а й розвинули базові навички роботи з Excel, що є цінним доповненням до загальних ІТ-навичок.
Окремо хочеться відзначити зацікавленість і активність студентів під час заняття: вони задавали багато запитань і виявляли щиру зацікавленість, зокрема при дослідженні змін графіків за допомогою різних коефіцієнтів. Це підтвердило, що нестандартні заняття значно підвищують мотивацію до навчання, особливо, якщо студенти бачать практичну користь і можливості застосування отриманих знань.
Загалом цей досвід став успішним прикладом інтеграції математичних знань у сучасні цифрові технології, що відкриває нові перспективи для викладання математики. Після такого заняття студенти отримали не лише міцніші знання з тригонометрії, а й додатковий стимул до самостійного вивчення технологічних інструментів, які можуть допомогти їм у подальшому навчанні.
Оксана Кулик,
викладач циклової комісії
загальноосвітніх дисциплін