У сучасному глобалізованому світі освіта стикається з численними викликами, що вимагають швидкої адаптації та оновлення. Однією з ключових стратегій для підвищення якості освіти є міжнародна співпраця, яка сприяє обміну досвідом, новітніми методиками та підходами. У контексті реформування професійної освіти та Європейської інтеграції участь у міжнародних проєктах стає ще більш важливою. Саме тому, онлайн тренінг-практикум із написання заявок щодо участі у міжнародних проєктах за програмою Еразмус+, проведений ДУ Науково-методичним центром вищої та фахової передвищої освіти, був надзвичайно актуальним та корисним. Учасниками заходу від Ніжинського фахового коледжу НУБіП України стали завідувач навчально-методичного кабінету Лариса Павловська та голова циклової комісії з комп’ютерної інженерії Анна Калініченко.
Тренінг-практикум мав на меті підвищення компетентностей викладачів, науковців та адміністрації закладів освіти у сфері підготовки заявок на участь у міжнародних проєктах за програмою Еразмус+.
Під час зустрічі слухачі мали можливість ознайомитися з:
-
можливостями участі закладів фахової передвищої освіти у міжнародних проєктах;
-
методиками написання заявок на участь у проєктах;
-
особливостями пошуку партнерів та налагодженням контактів з установами, які не належать до освітньої галузі (лабораторії, підприємства);
-
кращими практиками написання проєктів ЗВО та іншими установами;
-
базою проєктів та корисними матеріалами;
-
особливостями українського та європейського законодавства щодо міжнародної діяльності закладів освіти.
>
Тренінг складався з двох частин: теоретичної та практичної, кожна з яких була присвячена окремим аспектам підготовки заявок на міжнародні проєкти за програмою Еразмус+:
-
Огляд програми Еразмус+ та її можливостей: учасники отримали детальну інформацію щодо різних напрямків та підпрограм Еразмус+, такі як мобільність студентів та викладачів, стратегічні партнерства, знання альянсів та інші. Було розглянуто особливості кожного напрямку, вимоги до учасників та критерії відбору проєктів.
-
Структура та зміст заявки: експерти надали рекомендації щодо підготовки різних розділів заявки, включаючи опис проблеми, мету та завдання проєкту, методологію, очікувані результати та бюджет. Учасники дізналися, як чітко та аргументовано формулювати свої ідеї, щоб відповідати вимогам конкурсних комісій.
-
Практичні завдання та обговорення: учасники мали змогу застосувати отримані знання на практиці, виконуючи конкретні завдання. Це дозволило не лише покращити свої навички, але й обмінятися ідеями та досвідом з колегами.
-
Аналіз успішних кейсів: на прикладі реальних проєктів було проаналізовано успішні стратегії та підходи до написання заявок. Це допомогло учасникам краще зрозуміти, які фактори впливають на позитивне рішення конкурсних комісій.
Участь у тренінгу-практикумі була надзвичайно корисною та пізнавальною. Учасники отримали не лише теоретичні знання, але й практичні навички, необхідні для успішної участі у міжнародних проєктах за програмою Еразмус+. Сподіваємося, що знання, отримані під час тренінгу, дозволять і нашому закладу підвищити свої шанси на отримання грантів та фінансування для реалізації своїх освітніх ініціатив. Це, у свою чергу, сприятиме підвищенню якості освіти, впровадженню новітніх методик та підходів, а також розширенню міжнародної співпраці.
Лариса Павловська,
завідувач навчально-методичного кабінету