В останній тиждень зимових канікул студентів на базі ВСП «Ніжинський фаховий коледж НУБіП України» пройшли науково-методичні практичні семінари для викладачів.
24 січня директор коледжу Олена Литовченко привітала учасників із початком роботи науково-методичних практичних семінарів «Сучасна аграрна освіта – 2023» та зазначила, що проведення подібних заходів на базі нашого закладу освіти не просто стало доброю традицією, а й нагодою для обміну досвідом та можливістю підвищити свій фаховий і загальнокультурний рівень. Також звернула увагу присутніх на те, що цього року проводиться уже ХІІІ цикл семінарів і присвячений він саме
125 річниці Національного університету біоресурсів і природокористування України. Побажала плідної роботи, творчого натхнення та невпинного руху вперед у власному саморозвиткові.
Робота семінарів відбувалася протягом трьох днів та передбачала такі напрями:
-
психолого-педагогічні аспекти сучасної освіти;
-
педагогічні інновації у сфері фахової передвищої освіти;
-
розвиток інтелектуального потенціалу викладача.
Зазвичай учасниками семінарів стають як викладачі коледжу, так і представники інших закладів освіти, компаній, установ або організацій.
Цьогоріч до участі в роботі семінарів були запрошені колеги з базового університету та інших закладів освіти: директор ННІ енергетики, автоматики і енергозбереження НУБіП України, доктор технічних наук, професор Віктор Каплун; заступник начальника навчального відділу НУБіП України, кандидат технічних наук, доцент Оксана Зазимко; доцент кафедри практичної психології та соціальних технологій Приватного вищого навчального закладу «Європейський університет» Віталій Дворецький.
Тематика доповідей, яку обирали виступаючі, керуючись бажанням поділитися власним досвідом, напрацюваннями та своїми думками, була досить різноманітною та змістовною. В ході роботи семінарів було акцентовано увагу на питаннях щодо забезпечення якості освітнього процесу та необхідності побудови системи внутрішнього забезпечення якості освіти у закладах фахової передвищої освіти; покращенні фахового рівня викладачів; можливостей залучення менторів з виробництва для розширення компетенцій студентів, проходження викладачами стажування на провідних підприємствах; необхідності пошуку нових форм профорієнтаційної роботи; створення безпечної та децентралізованої системи енергопостачання в країні, викликів та проблем, пов’язаних з цим. Також здійснено огляд цифрових сервісів для освіти і аналіз їх можливостей; ознайомлення з кращими практиками, які пройшли апробацію протягом тривалого часу; обговорено коло питань, пов’язаних з формами та шляхами надання екстреної психологічної допомоги учасникам освітнього процесу тощо.
У ході семінарів присутні обговорили широке коло питань, таких як:
-
формальна і неформальна освіта як складові забезпечення якості підготовки фахівців інженерних спеціальностей (Каплун В.В.);
-
компетентнісний підхід при реалізації Законів України «Про вищу освіту» та «Фахову передвищу освіту» (Зазимко О.В.);
-
екстрена психологічна допомога підліткам, які пережили травмуючі події або стали їх свідками (Дворецький В.П.);
-
як отримати безоплатну правову допомогу в умовах воєнного стану. Поради юриста та консультації громадян (Іванова О.І., Сокол Д.С.);
-
взаємовідвідування навчальних занять як метод підтримки та розвитку викладача (Дяченко Л.А.);
-
психолого-педагогічні характеристики сучасного викладача технічних дисциплін (Дворник А.В.);
-
особливості створення навчальних відеофільмів (Микула О.С.);
-
використання технології web-квесту на заняттях з інформатики (Калініченко А.О.);
-
огляд освітніх ресурсів для організації дистанційного навчання
(Кулик О.А.);
-
огляд програм підготовки для вступу до університетів Великої Британії (Іванченко І.Г.);
-
екологічні міфи в електроенергетиці (Залозний Р.В.);
-
характеристика освітніх систем США, Великої Британії, Франції, Німеччини (Петриченко Н.М.);
-
вплив штучного інтелекту на розвиток суспільства (Кочур Д.О.).
Крім теоретичної частини семінарів викладачем циклової комісії з експлуатації машин і обладнання та фундаментальних дисциплін Світланою Приходько було проведено практикум «Оптичні ілюзії в нарисній геометрії», активними учасниками якого стали всі присутні.
Актуальність представлених доповідей, а тим більше практикум, викликали жваві обговорення та ряд запитань з боку учасників семінарів. Присутні відзначили необхідність проведення подібних заходів, подякували за цікаву та корисну інформацію, за позитивні емоції, отримані від спілкування з колегами.
Змістовні виступи доповідачів укотре підтверджують: творчий підхід до своєї справи – запорука успіху.
Дякуємо всім, хто брав участь в організації й роботі семінарів, а також сподіваємося, що проведення таких цікавих і, в першу чергу, корисних зустрічей і у подальшому залишиться доброю традицією!
Тетяна Шеїн,
заступник директора з навчально-виховної роботи