Сучасний освітній процес вимагає від викладачів постійного оновлення знань, вдосконалення методичної бази та оперативного реагування на технологічні виклики. Саме з метою обміну передовим досвідом та підвищення кваліфікації 18 листопада 2025 року викладачі циклової комісії загальноосвітніх дисциплін ВСП «Ніжинський фаховий коледж НУБіП України» Оксана КУЛИК, Марія КУЛИК та Наталія ЛЕВЧЕНКО долучилися до роботи обласного методичного об’єднання викладачів математики закладів фахової передвищої освіти Чернігівської області. Засідання відбулося в зручному онлайн-форматі, забезпечивши ефективний діалог між колегами з усього регіону.
Під головуванням Тетяни ПОДГОРНОВОЇ учасники зосередилися на обговоренні найбільш актуальних викликів та інноваційних підходів у викладанні математики.

На порядку денному стояли питання, що охоплюють як класичну методику, так і застосування передових цифрових технологій.
Насичена програма заходу включала розгляд та обговорення наступних ключових тем:
-
З ДОСВІДУ ВИКЛАДАЧА МАТЕМАТИКИ. «Організація та проведення заходу з математики «Золотий переріз – унікальний принцип гармонії», доповідач Євгеній КРАВЧЕНКО, викладач «Прилуцького фахового медичного коледжу» Чернігівської обласної ради.

-
ПІДВИЩЕННЯ ФАХОВОЇ МАЙСТЕРНОСТІ ВИКЛАДАЧІВ МАТЕМАТИКИ ЗФПО ШЛЯХОМ УЧАСТІ У ТРЕНІНГАХ. «Використання цифрових компетентностей в освітніх технологіях», доповідач Марина ДАНИЛОВА, викладач ВСП «Фаховий коледж транспорту та комп’ютерних технологій НУ «Чернігівська політехніка».
Було деталізовано програми тренінгів із акцентом на розширення можливостей через навчання цифровим компетентностям, зокрема у сфері Штучного Інтелекту (ШІ) (LEONARDO AI, Gemini, Gamma), візуалізації даних, використання чат-ботів та віртуальних асистентів. Розглядалися цифрові інструменти для щоденної роботи (сканування, конвертація, створення презентацій та відеоінструкцій).

-
МЕТОДИЧНА СКАРБНИЧКА ВИКЛАДАЧА МАТЕМАТИКИ. «Стратегії та підходи викладання курсу математики в коледжі»: «Прикладна складова при викладанні математики»», доповідач Ірина ШУМСЬКА, викладач ВСП «Фаховий коледж економіки і технологій НУ «Чернігівська політехніка».
Доповідач наголосила на тому, що математика є ключовим інструментом розв’язання практичних задач інженерного та економічного змісту. Зазначалося, що прикладні задачі переконують здобувачів освіти у потребі вивчення теорії, показуючи, що математичні абстракції виникають із реального життя, розвивають уміння аналізувати та створювати математичні моделі.

В доповіді було обґрунтовано, що викладачі мають активно опановувати цифрові компетентності та інструменти ШІ, щоб стати їхніми «власниками» (майстрами, що керують процесом), а не бути витісненими чи змушеними сліпо слідувати за технологіями, стаючи їхніми «рабами»

Участь викладачів коледжу в засіданні ОМО математиків стала важливим елементом циклу безперервного професійного розвитку. Прослухані доповіді – від впровадження прикладного компоненту математики та організації позааудиторних заходів до глибокого занурення у світ цифрових компетентностей та Штучного Інтелекту – надали потужний стимул для переосмислення традиційних освітніх стратегій.
Отриманий досвід, зокрема щодо ефективного використання сучасних цифрових інструментів та ШІ в освітньому процесі, буде надалі інтегровано в практику роботи викладачів математики циклової комісії загальноосвітніх дисциплін коледжу.
Оксана КУЛИК,
викладач циклової комісії
загальноосвітніх дисциплін